La FAAVV ha denunciat la situació de col·lapse que lamentablement s’està donant ja des de fa mesos en les oficines de renovació de DNI i passaport a la ciutat de València, que es troben totalment saturades i amb impossibilitat material d’atendre de manera mínimament adequada a la ciutadania.
“Ens estan arribant nombroses queixes que parlen d’un servei totalment saturat i sobre el qual el Ministeri de l’Interior, responsable de les oficines de documentació de la Direcció General de la Policia, segueix sense plantejar cap solució; pel que demanarem explicacions a la Delegació del Govern a València”, ha assenyalat María José Broseta, presidenta de la federació veïnal.
María José Broseta: “La falta de personal i les oficines tercermundistes estan minvant greument un servei bàsic per a la ciutadania”
Des de la FAAVV s’ha pogut constatar la falta absoluta de personal, que està obligant a retardar excessivament les cites, impedint un servei àgil i de qualitat en la tramitació dels documents d’identificació. Així mateix, aquesta situació està obligant a destinar efectius policials a suplir part d’aquestes vacants minvant les labors de seguretat ciutadana.
Oficines tercermundistes
Així mateix, la Federació d’Associacions Veïnals de València denuncia també les condicions de les instal·lacions destinades des del Ministeri de l’Interior per a la realització d’aquests tràmits. “Hi ha oficines, com és el cas de la del Carrer Hospital, on l’aire condicionat no funciona des de fa tres anys. No hi ha dret a que els treballadors i treballadores hagen d’estar en aquestes condicions que afecten a més a totes les persones a les quals els correspon assistir presencialment per a poder renovar el seu DNI o passaport”, ha denunciat Broseta.
La presidenta de la federació veïnal, ha posat també com a exemple les cues quilomètriques que s’han arribat a crear sistemàticament a les portes de les oficines per a les persones no comunitàries, que han hagut de passar hores i hores al sol i sotmeses a les altes temperatures per a poder obtindre o renovar els seus documents d’identitat. Aquesta situació –ha afegit Broseta–, es continua donant actualment encara que ara s’ha traslladat a l’oficina situada en el Polígon Vara de Quart perquè tinga menys visibilitat.
“És molt urgent acabar amb aquest col·lapse i saturació i dotar dels mitjans adequats a través de més personal i millors instal·lacions per a oferir en condicions acceptables un servei tan bàsic com aquest per a la realització de tràmits que a més són obligatoris per a tota la ciutadania”, ha conclòs María José Broseta.