DE LA DENOMINACIÓ, OBJECTE I DOMICILI
Article 1
Amb la denominació de Federació d’Associacions Veïnals de València, està inscrita amb el número F-8 de la Secció Segona del Registre Provincial d’Associacions aquesta federació en qualitat d’interés general, de participació ciutadana i sense ànim de lucre, d’acord amb el que s’estableix en els articles 22 i 51 de la Constitució Espanyola vigent i en relació al que es preveu en la Llei orgànica de 1/2002, de 22 de març, Reguladora del Dret d’Associació (BOE núm. 73/2002, de 26 de març), i en la Llei 14/2008, de 14 de novembre d’Associacions de la Comunitat Valenciana, així com en allò articulat en els presents Estatuts. Amb l’aprovació dels presents estatuts es procedeix al canvi de la denominació social d’aquesta Federació, que passarà a denominar-se FEDERACIÓ D’ASSOCIACIONS VEÏNALS DE VALÈNCIA.
Article 2
L’àmbit territorial de la Federació comprén el terme municipal de València. No obstant això la Federació podrà coordinar-se, per a aquells fins d’interés comú, amb altres entitats de l’àrea metropolitana de València.
Article 3
L’objecte general de la Federació és servir de via a totes aquelles actuacions comunes que es proposen les associacions federades, establir entre les associacions la necessària relació amb vista a una major eficàcia en les seues actuacions individuals i, en suma, potenciar i estendre el moviment associacionista a tot l’àmbit sobre el qual actua.
Constitueixen els fins d’aquesta Federació:
a) Vetlar pels interessos generals de veïnes i veïns de la ciutat, en tot allò que comporte una millora de la seua qualitat de vida.
b) Organitzar serveis comuns, consistents en l’assessorament de les seues associades i associatsen matèria jurídica, econòmica, urbanística, etc.
c) Promoure la cultura i l’esport en les associacions veïnals federades.
d) Intervindre en els problemes urbanístics de la ciutat a fi d’impedir l’especulació del sòl i resoldre de manera racional i humana aquets.
e) Exigir de les autoritats les inversions necessàries per al desenvolupament de l’esport entre la ciutadania.
f) Defensar la sanitat pública de qualitat com a element bàsic de cohesió social i de justícia social a la ciutat.
g) Participar en la solució del problema de l’habitatge en les formes que la Llei contemple.
h) Defensar l’educació de titularitat pública i de qualitat com a element fonamental per a garantir la igualtat d’oportunitats per a tota la ciutadania.
i) Defensar a veïnes i veïns, a través del suport a les seues associacions federades, com a consumidores i consumidors.
j) Dur a terme aquelles iniciatives tendents a augmentar el nivell de participació ciutadana en tots els àmbits possibles.
k) Promocionar campanyes ciutadanes encaminades a la conscienciació en el respecte a les relacions humanes i a l’entorn físic que ens envolta en particular aquells aspectes relacionats amb la millora del medi ambient urbà i en general.
l) Exigir de les autoritats el compliment de les lleis i reglaments quant al reconeixement a les associacions veïnals com a vehicles de participació i entitats d’interés general tant en l’ordre social com en el de consumidors/es i usuaris/àries, sent el seu objectiu la declaració d’entitats d’Utilitat Pública per part de totes les autoritats competents.
m) Impulsar i consolidar de manera solidària el moviment veïnal i ciutadà en general a València, col·laborar amb la Confederació d’Associacions Veïnals de la Comunitat Valenciana i amb la Confederació d’Associacions Veïnals de l’Estat Espanyol de les quals forma part i col·laborar també amb aquelles altres entitats que compartisquen totalment o parcialment els seus mateixos fins.
n) Promoure i defensar els valors de la igualtat de gènere en la nostra societat. La promoció de la igualtat entre dones i homes, així com la defensa dels drets de les persones del col·lectiu LGTBI.
Article 4
La Federació respectarà l’esfera d’acció pròpia de les associacions membres, no intervenint en la seua vida interna, si bé, podrà recollir les seues propostes, orientar l’actuació comuna i establir normes de caràcter intern per a millor funcionament de la Federació, a la qual hauran d’acomodar-se totes les associacions.
La Federació, a petició expressa i per escrit de l’associació o associacions veïnals afectades per algun problema intern, podrà actuar com a mediadora a fi d’ajudar a resoldre’ls.
El domicili social es fixa al carrer d’Énguera, s/n de la ciutat de València, i podrà ser traslladat quan així ho acorde la Junta Directiva donant compte oportunament al Ple.
DE LES ASSOCIACIONS FEDERADES
Article 5
Seran membres de la Federació aquelles associacions veïnals legalment constituïdes, i que hagen sigut admeses en la Federació. També ho podran ser aquelles associacions que es troben en tràmit de constitució, entenent-se per això que tinguen presentats els documents necessaris tendents a la seua legalització davant els organismes pertinents, i siguen admeses per la Federació.
Totes les associacions federades quedaran obligades a complir el que es disposa en aquests estatuts i els acords de la Federació en la manera i forma que es fixa a continuació. La condició de membre de la Federació és intransmissible.
Article 6
El nombre de membres serà il·limitat, sempre que se circumscriguen a l’àmbit especificat en l’Art. 2.
Article 7
Les associacions veïnals que aspiren a ingressar com a membres de la Federació hauran de complir els següents tràmits i requisits:
a) Estar legalment constituïdes o integrar un grup promotor amb domicili social en el terme municipal de València i tindre el seu àmbit d’actuació definit en algun barri o part del mateix barri.
b) Formalitzar la sol·licitud d’ingrés per escrit que remetran al domicili social de la Federació, adjuntant còpia dels estatuts, de la Junta Directiva vigent i el certificat de l’acta de l’Assemblea General de l’associació en la qual s’haja aprovat sol·licitar tal ingrés o, excepcionalment, el certificat de l’acta de la Junta Directiva, amb el compromís de la seua posterior ratificació en Junta o Assemblea General.
c) Per a ingressar com a membres s’haurà d’aprovar la sol·licitud per majoria simple, en el primer ple ordinari següent a la notificació d’ingrés, la vigència de la sol·licitud serà de tres plens. En cas de decisió negativa, aquesta haurà de comunicar-se a l’interessat mitjançant escrit raonat.
d) Per a ingressar com a membre serà necessari tindre com a mínim cent sòcies / socis.
e) Obligar-se a complir els estatuts, el reglament de règim interior si n’hi haguera, i altres normes de funcionament de la Federació.
f) Designar una adreça de correu electrònic a l’efecte de comunicacions i notificacions.
Article 8
Les associacions federades tindran dret a gaudir dels serveis de la Federació i a assistir a tots els actes que se celebren en ella, i, en general, a exercitar tots els drets que se’ls concedeixen per aquests estatuts.
Article 9
Serà obligació dels membres de la Federació complir els fins d’aquesta, així com les seues normes de funcionament.
Article 10
Les associacions federades causaran baixa en la Federació per alguna de les causes següents:
a) Per renúncia voluntària comunicada per escrit al Ple, que no farà efecte fins al primer ple després de la seua notificació.
b) Per haver deixat d’assistir a quatre plens consecutius sense causa justificada. En tot cas, es tindran en compte les circumstàncies concretes.
c) Per acord de dos terços d’un ple en el qual hi haja un punt de l’ordre del dia referent a la qüestió, i a proposta de la Junta Directiva, quan alguna associació federada haja comés falta greu per la seua conducta incorrecta, per desprestigiar a la Federació, per pertorbar la seua bona administració i govern o qualsevol altra que estiga en contradicció amb l’esperit de la Federació, fent-se així creditora a aquesta sanció. Prèviament a aquesta mesura es concedirà a l’associació interessada un termini de deu dies perquè puga al·legar tot allò que li interesse en la seua defensa. Aquella que es jutge expulsada injustament podrà recórrer amb posterioritat a l’acord d’expulsió davant el primer Ple ordinari que se celebre. La baixa de tota associació federada porta aparellada la pèrdua de tots els drets que puga tindre en la Federació.
d) Per l’impagament de quatre quotes consecutives de les establides per la Federació.
ADMINISTRACIÓ I GOVERN
Article 11
La Federació es regirà pels presents estatuts, pel Ple, per la Junta Directiva, pel Reglament de Règim Interior i per les normes de funcionament que puguen establir-se.
Article 12
El Ple de la Federació és l’òrgan màxim de decisió i govern de la Federació.
El Ple estarà format per tres representants, com a màxim, per cadascuna de les associacions membre. Serà condició inexcusable que aquests representants hagen sigut triats democràticament en les seues associacions, i acreditats per escrit davant la Federació.
Article 13
El Ple, així com la Junta Directiva, per a major rendiment de les seues funcions, podrà decidir la formació de totes les comissions que estime pertinents, encarregant-los el compliment de determinats fins.
Article 14
El Ple quedarà constituït vàlidament en primera convocatòria amb l’assistència de la meitat més un de les associacions federades, i en segona convocatòria siga el que siga el nombre d’aquestes. La segona convocatòria s’haurà de celebrar mitja hora després que la primera i en el mateix lloc.
Els acords es prendran per majoria simple de vots, excepte en les excepcions disposades en els presents Estatuts. Totes les associacions federades quedaran subjectes als acords adoptats pel Ple de la Federació, fins i tot les absents, les dissidents i les que encara sent presents s’hagen abstingut de votar.
Article 15
El Ple es reunirà en sessió ordinària almenys una vegada cada tres mesos, a excepció del Ple en el qual la Junta Directiva rendeix comptes i es fixa el Cens de la Federació i del Ple en el qual es ratifiquen els nomenaments realitzats per la Junta Directiva i s’aprova el programa de treball, que se celebraran un mes abans i un mes després respectivament del Ple Ordinari Electoral.
Es reunirà en sessió extraordinària per acord del Ple, de la Junta Directiva o a sol·licitud d’una tercera part de les associacions. La convocatòria s’efectuarà almenys amb set dies d’antelació quan es tracte de ple ordinari i amb 72 hores d’antelació quan es tracte de ple extraordinari. En tots dos casos, haurà de figurar en la convocatòria per escrit, l’ordre del dia a tractar. La Junta Directiva procurarà presentar els documents amb suficient antelació per al seu debat. La convocatòria de les sessions ordinàries o extraordinàries es realitzarà mitjançant notificació efectuada per correu ordinari, també podrà remetre’s la convocatòria i els seus documents adjunts mitjançant correu electrònic a l’adreça de correu electrònic facilitada a aquest efecte per les associacions federades.
Article 16
El Ple tindrà les següents atribucions:
a) Resoldre sobre l’admissió o cessament de les associacions.
b) Decidir la formació de les comissions que crega necessàries per a la bona marxa de la Federació.
c) Tractar les orientacions per al millor acompliment dels fins de la Federació i els mitjans per al seu desenvolupament.
d) Impulsar, fomentar i orientar la labor de les associacions.
e) Mantindre i cuidar l’acompliment dels presents Estatuts i normes vigents de funcionament.
f) Organitzar i dirigir els serveis de la Federació.
g) Proposar i decidir les aportacions econòmiques de les associacions federades.
h) Aprovar els pressupostos anuals de la Federació.
i) Resoldre les consultes que es formulen per les associacions federades i donar suport a les peticions davant de les autoritats.
j) Assenyalar punts de l’ordre del dia a debatre en el Ple següent.
k) Elegir la Junta Directiva.
l) En general, exercir totes aquelles funcions que, sense ser expressament atribuïdes a altres òrgans o persones, es consideren convenients per a la bona administració de la Federació.
m) Aprovar el Reglament de Règim Interior.
n) Modificar per majoria qualificada de dos terços els presents estatuts.
Article 17
Com a òrgan de representació de la Federació i amb l’objectiu de donar compliment i executar els acords plenaris, es constitueix la Junta Directiva formada per un president o presidenta, vicepresident o vicepresidenta, secretari o secretària, tresorer o tresorera, i deu vocals com a màxim. D’entre els deu vocals es podrà nomenar per la Junta Directiva un/a vocal adjunt a la Secretaria i un/a altre/a vocal adjunt de la Tresoreria. Per a ser elegit membre de la Junta Directiva, es requeriran les mateixes condicions que per a ser representant de les associacions membres en el Ple.
Article 18
El Ple elegirà cada QUATRE anys la totalitat de la Junta Directiva pel següent procediment:
1- Es tancarà el cens de la Federació i s’obrirà un període electoral amb la rendició de comptes i informe de gestió de la Junta Directiva ixent. El període de presentació de candidatures no serà inferior a 15 dies i conclourà quinze dies abans del Ple Electoral, perquè la Junta Directiva ixentpuga difondre aquestes candidatures, així com els seus programes, si n’hi ha,a les associacions. El Ple següent serà Ple electoral. Les candidatures seran llistes tancades i completes de 14 membres i un màxim de 3 suplents. Resultarà elegida com a Junta Directiva aquella candidatura o llista que resulte més votada, la nova Junta Directiva quedarà, en tal cas, composta pels 14 membres de la llista o candidatura més votada.
2- Cada delegat/da del Ple disposarà d’un vot, que serà secret, per a la candidatura que elegisca entre les presentades.
3- No seran vàlids els vots per correu ni per delegació.
4- Si cap candidatura aconseguira el 25% en la votació realitzada en el Ple electoral, es convocarà de manera immediata una segona volta entre les dues candidatures més votades. Aquesta segona convocatòria se celebrarà dins del termini de 15 dies hàbils comptats des de l’endemà a la data en què es va celebrar la primera volta de les eleccions a Junta Directiva de la Federació. Finalment, i després de celebrar-se la segona convocatòria resultarà elegida aquella llista o candidatura que compte amb major nombre de vots. La nova Junta Directiva quedarà, en tal cas, composta pels 14 membres de la llista o candidatura més votada.
5- Si al llarg del mandat de la Junta Directiva, i fins a sis mesos abans d’unes eleccions es produïra una baixa en el seu si per qualsevol circumstància, es produirà una substitució automàtica de la persona que causa baixa pel / per la següent membre de la candidatura per la qual es va presentar. Cas que en la llista per la qual no hi haguera més noms, es podran convocar eleccions parcials.
6- El Ple següent a l’electoral haurà de ratificar els nomenaments fets per la Junta i aprovar el seu programa de treball. Si el Ple no donara la seua aprovació a alguna de totes dues coses, la Junta Directiva haurà de presentar una altra proposta al següent Ple. Si aquest tampoc donara la seua aprovació, hauran de convocar-se noves eleccions per idèntic procediment a l’abans descrit.
7- Tots els membres de la Junta Directiva hauran de ser associats de qualsevol de les associacions federades a aquesta Federació.
Article 19
Funcions, convocatòries i sessions de la Junta Directiva
1r.- Seran funcions de la Junta Directiva:
a) Proposar a l’Assemblea l’admissió o exclusió d’associacions membres.
b) Administrar els fons socials.
c) Organitzar i desenvolupar les activitats aprovades per les Assemblees Generals.
d) Coordinar les comissions designades per al desenvolupament de les activitats de la Federació.
e) Interpretar els Estatuts de la Federació, vetlant pel seu compliment.
f) Formalitzar el Balanç i Estat de Comptes, així com la memòria anual de les activitats realitzades.
g) Acordar iniciar o exercitar les accions legals, la personació i/o tramitació de procediments i recursos davant les administracions públiques i/o davant els jutjats i tribunals que estimen necessaris i oportuns per a la legítima defensa dels interessos de la Federació o de qualsevol de les seues associacions federades. Donant compte al Ple de la Federació sobre aquest acord en la següent Assemblea General que se celebre.
h) Totes les funcions que no estiguen assignades a l’Assemblea General.
i) Desenvolupar activitats no previstes en les aprovades per l’Assemblea General, havent de passar comptes a aquesta del seu resultat.
j) Seleccionar i contractar el personal amb caràcter retribuït per a cobrir la plantilla determinada pel Ple.
k) Designar i nomenar advocats/des i procuradors/es dels tribunals que representen a la Federació judicial o extrajudicialment, davant les administracions públiques i/o davant els jutjats i tribunals.
2n.- Convocatòries de les sessions o reunions i adopció d’acords de la Junta Directiva.
a) La Junta Directiva, convocada prèviament pel/per la president/a o per la persona que li substituïsca, es reunirà en sessió ordinària amb la periodicitat que els seus membres decidisquen, que en cap cas podrà ser inferior a una reunió en cada quadrimestre de l’any. La convocatòria s’efectuarà almenys amb set dies d’antelació quan es tracte d’una sessió ordinària i amb 72 hores d’antelació quan es tracte d’una sessió extraordinària.
b) Es reunirà en sessió extraordinària quan la convoque amb aquest caràcter el/la president/a o bé si ho sol·licita un terç dels membres que la componen.
3r.- Quòrum i adopció d’Acords per part de la Junta Directiva:
a) La Junta Directiva queda constituïda vàlidament si ha sigut convocada amb l’antelació prevista i hi ha un quòrum de la meitat més un dels seus membres.
b) Els membres de la Junta Directiva estan obligats a assistir a totes les reunions que es convoquen, encara que, per causes justificades, en poden excusar-se. L’assistència del/de la president/a o del/de la secretari/ària o dels càrrecs de la Junta Directiva, que en el seu cas els substituïsquen és necessària sempre.
c) La Junta Directiva adoptarà els acords per majoria simple de vots dels/de les assistents. En cas que existisca empat, el vot del president o presidenta serà de qualitat i decidirà el sentit de l’acord amb el seu vot.
d) Els acords de la Junta Directiva es faran constar en el llibre d’actes. En iniciar-se cada reunió d’aquesta, es llegirà l’acta de la sessió anterior perquè s’aprove o es rectifique.
Article 20
El procediment per a revocar a la Junta Directiva serà el següent:
A petició d’almenys un terç de les associacions membre, el Ple decidirà, per majoria simple si s’inclou com a punt de l’ordre del dia d’un següent Ple la seua discussió. Si s’aprova aquesta inclusió, el Ple en què es discutisca no tindrà altres punts de l’ordre del dia, excepte lectura de l’acta anterior i precs i preguntes.
Perquè la iniciativa prospere haurà de comptar amb la majoria absoluta de la Federació, és a dir, haurà de reunir tants vots com sumen la meitat de les associacions inscrites més una, almenys. En cas de revocació, s’iniciarà de manera immediata un procés electoral.
Article 21
Seran funcions del president o presidenta:
a) Presidir i convocar a la Junta Directiva.
b) Juntament amb altres membres de la Junta Directiva, ostentar la representació de la Federació davant qualsevol autoritat o organisme.
c) Cuidar del compliment dels presents Estatuts, del Reglament de Règim Interior si n’hi haguera, de les normes de funcionament del Ple, de manera col·legiada amb la Junta Directiva.
d) Autoritzar amb la seua signatura, tota classe de documents que emanen de la Federació, inclosos tots els documents referits a Tresoreria.
e) Adoptar totes les mesures que considere urgents per al millor govern, règim i administració de la Federació, passant comptes d’aquestes a la Junta Directiva en la seua primera reunió.
f) Subscriure contractes en nom de la Federació i atorgar poders a tercers inclosos els de representació processal designant o nomenant advocats i procuradors, interposar reclamacions davant la via Governativa, i davant la Jurisdicció Ordinària i les Especials; acceptar donacions, llegats i herències; exercitar accions i oposar excepcions. Tot això amb coneixement de la Junta Directiva.
g) Exercir les funcions encarregades pel Ple.
h) Exercir el vot de qualitat en cas d’empat en les votacions dels assumptes tractats en les sessions ordinàries o extraordinàries de la Junta Directiva.
Article 22
Serà funció del vicepresident o vicepresidenta la de substituir al president/a en els casos d’absència, per delegació, malaltia o dimissió. Igualment, serà funció del vicepresident/a la d’auxiliaral president/a en les seues funcions i assumir les responsabilitats que la Junta Directiva li encomane.
En cas de cessament definitiu o renúncia del president/a, el vicepresident/a haurà de, en el termini més breu possible, i, en cap cas superior a vint dies hàbils, convocar a la Junta Directiva per a procedir a l’elecció d’un nou president/a.
Article 23
Serà funció del secretari o secretària custodiar els llibres, documents fitxers i segell de la Federació, excepte els de comptabilitat, portar al dia el Registre de Socis, donant compte al tresorer/a, redactar la documentació social, subscriure i estendre les actes de les sessions, autoritzant-les amb la seua signatura juntament amb la del president/a, efectuar materialment la convocatòria de les sessions i distribuir després a totes les associacions membres l’acta d’aquestes, lliurar certificacions amb referència als llibres i documents, portar la correspondència, i en general, exercir totes aquelles funcions de tipus administratiu que no estiguen encarregades a altres persones o òrgans i que, contribuïsquen al millor funcionament de la Federació.
Article 24
Correspondrà al tresorer o tresorera custodiar els fons i el control dels recursos de la Federació; efectuar els cobraments i pagaments i anotar-los en el llibre de comptes; redactar el Pressupost, Balanç i Estat de Comptes i, en general, totes aquelles activitats de tipus comptable que es consideren inherents a aquest càrrec. Signarà els rebuts, quotes i altres documents de tresoreria. Pagarà les factures aprovades per l’òrgan de representació, les quals hauran de ser visades prèviament per el/la president/a.
Article 25
Serà missió dels vocals auxiliar a la resta de membres de la Junta Directiva en les seues funcions i complir les tasques que els siguen assignades per aquesta Junta Directiva. El/la vocal adjunt a la Secretaria i el/la vocal adjunt a la Tresoreria, en cas de ser nomenats per la Junta Directiva, tindran com a especial tasca la d’auxiliar al secretari/a i tresorer/a, respectivament, en el desenvolupament habitual de les seues funcions.
Article 26
Els membres de la Junta Directiva, exerciran el càrrec durant un període de quatre anys, i podran ser reelegits indefinidament.
Es perdrà la condició de membre de la Junta Directiva quan, a proposta d’un terç de les associacions membre, ho decidisca el Ple de la Federació per majoria simple. En qualsevol moment, la Junta Directiva podrà revocar qualsevol dels càrrecs o tasques assignades als seus membres.
El cessament en el càrrec abans d’extingir-se el terme reglamentari podrà deure’s a:
a) Dimissió voluntària presentada mitjançant un escrit en el qual es raonen els motius.
b) Serà igualment causa de cessament de qualsevol membre de la Junta Directiva la inassistència reiterada a les reunions de la Junta Directiva sense causa justificada. Es considera inassistència reiterada no assistir a tres reunions consecutives o quatre alternes durant un període d’un any.
c) Sanció imposada per una falta comesa en l’exercici del càrrec, o per l’incompliment reiterat de les obligacions que tingueren encomanades en funció del seu càrrec.
El cessament dels membres de la Junta Directiva per les causes determinades en els apartats b) i c) del present article requeriràque es notifique per escrit a la persona afectada la causa del seu cessament, atorgant-li un termini de deu dies, comptats des de l’endemà al de la notificació, per a formular al·legacions. Formulades les al·legacions o finalitzat el termini per a formular-les sense que s’hagen efectuat per la persona afectada, la Junta Directiva resoldrà sobre les al·legacions plantejades proposant la resolució que estime procedent que haurà de ser ratificada o desestimada pel Ple de la Federació que resoldrà en la primera sessió del Ple que es convoque.
Des que s’acorde la incoació de l’expedient, la persona afectada serà mantinguda en la titularitat del càrrec, si bé deixarà d’assistir temporalment a les reunions de la Junta Directiva fins que es resolga el seu expedient definitivament.
Les vacants que es produïsquen en l’òrgan de representació es cobriran en la primera Assemblea General que se celebre. No obstant això, l’òrgan de representació podrà comptar, provisionalment, fins a la pròxima Assemblea General, amb un/una membre de l’associació per al càrrec vacant.
Article 27
Serà incompatible ser membre de la Junta Directiva de la Federació, i, alhora, exercir càrrecs o funcions públics o privats que puguen entrar en contradicció amb els interessos i els fins de la Federació. Seran expressament incompatibles els càrrecs polítics ostentats en l’Administració. En cas de qualsevol dubte, aquest se sotmetrà al Ple.
Article 28
En el si de la Federació podran constituir-se coordinadores d’associacions veïnals d’àmbit territorial de zona i/o de juntes municipals de districte. També davant algun problema o reivindicació concreta podran crear-se coordinadores d’associacions veïnals afectades.
DELS RECURSOS ECONÒMICS
Article 29
Els recursos de la Federació per al desenvolupament dels seus fins consistiran en les quotes dels seus membres, en els donatius, herències, llegats o subvencions que reba i les rendes que puguen produir els seus béns o els beneficis que s’obtinguen per la prestació de serveis als seus associats per als quals s’assenyale la taxa o quota.
Es fixaran quotes ateses les necessitats de la Federació. Els beneficis obtinguts derivats de l’exercici d’activitats econòmiques, incloses les prestacions de serveis, si n’hi haguera, es destinaran exclusivament al compliment dels fins de la Federació, els quals,també podran ser repartit sentre les associacions federades que, en el mateix sentit, hauran d’aplicar-lo al compliment dels seus fins socials.
La Federació manca de patrimoni fundacional.
El pressupost màxim anual de la Federació serà de tres-cents mil cinc-cents sis euros amb cinc cèntims d’euro (300.506,05 €).
Article 30
Cada any, la Junta Directiva proposarà al Ple, per a la seua aprovació, un projecte de pressupost. Aquest projecte contindrà els ingressos que es calculen i les despeses previstes, amb la deguda separació de conceptes. L’exercici econòmic quedarà tancat a data trenta-u de desembre.
Article 31
La Federació portarà preceptivament, els llibres d’Actes, Caixa, Registre de Socis i altres documents prescrits per la Llei, degudament habilitats pel Govern i altres requisits exigits. Aquests llibres i/o documents podran efectuar-se en suport digital amb les corresponents signatures digitals habilitades legalment dels càrrecs que corresponga.
Disposició de fons: En els comptes corrents o llibretes d’estalvi obertes en establiments de crèdit, han de figurar la signatura del president/a, del tresorer/a i del secretari/ària. Per a poder disposar de fons, seran suficients dues signatures, de les quals, una serà necessàriament la del tresorer/a o bé la del president/a.
Article 32
Independentment i amb caràcter obligatori, en el fitxer d’associacions, constarà el nom i adreça de cada associació federada i el dels seus representants en el Ple de la Federació, així com una adreça de correu electrònic de cada associació a l’efecte de comunicacions i notificacions.
D’altra banda hauran de comunicar-se a la Federació, en el termini d’un mes des que es van efectuar, els canvis que es produïsquen en l’associació federada relatius a les següents circumstàncies: 1r.- Elscanvis que es produïsquen en càrrecs de la Junta Directiva i també en els seus representants en el Ple, 2n.- Canvi del seu domicili social o adreça. 3r.- El canvi d’adreça del correu electrònic designat per l’associació a l’efecte de comunicacions i notificacions.
DE LA DISSOLUCIÓ
Article 33
La FEDERACIÓ D’ASSOCIACIONS VEÏNALS DE VALÈNCIA, solament podrà dissoldre’s per acord del Ple expressament convocat a tal fi, per les causes determinades en l’article 39 del Codi civil o per sentència judicial ferma. Aquest acord no tindrà validesa si no s’adopta per dos terços de les associacions membres.
Aquest Ple nomenarà una Comissió Liquidadora composta per cinc membres extrets dels de la Junta Directiva.
Correspon a la Comissió Liquidadora: a) Vetlar per la integritat del patrimoni de la Federació. b) Concloure les operacions pendents i efectuar les noves que siguen necessàries per a la liquidació. c) Cobrar els crèdits de la Federació. d) Liquidar el patrimoni i pagar als creditors. e) Aplicar els béns sobrants de l’associació als fins previstos pels Estatuts. f) Sol·licitar la cancel·lació dels assentaments en el registre corresponent. El romanent net de la liquidació la qual es farà càrrec dels fons que existisquen, perquè, una vegada satisfetes les obligacions, si n’hi haguera, serà entregat i repartit entre les associacions que es troben federades en el moment de la liquidació, de conformitat amb el que es preveu en l’article 39 del Codi civil.
CERTIFICACIÓ:Per a fer constar que els presents estatuts són modificació dels que van ser visats per resolució del director general d’Interior de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, de data 14 de novembre de 2003 i que tal modificació ha sigut aprovada per acord de l’Assemblea General Extraordinària celebrada a València en data 17 de gener de 2020.
I per deixar-ne constància als efectes oportuns, s’expedeix el present certificat, amb el vistiplau de la presidenta, a la ciutat de València a sis de febrer de dos mil vint.